Rata - rata laman sosial facebook mengupdate perlawanan final bola sepak smlm.. hrmm.. wlupun #TRW kecundang tp itu tidak mematahkan semangat aku utk sokong pasukan #kelantan.. -gomo kelate gomo- tahniah kepada pasukan tok gajah.. hogoh pahang hogoh.. hehee.. xpe next year pasukan gelombang merah akan mencuba lagi..
Ok.. citer sebenarnya nk update besday party anak buah cik la smlm kat kfc kuantan. Kami gerak pepagi buta semata-mata nk tgk bola kat umah.. seb baik sempat wlupun hujan lebat. Time kasih kak sbb blanja mkn2 smlm sbb kfc dh mmg xleh diterima oleh isi perut yg buncchhh nie.. hahaa.. berbaloi pegi sna wlupun blk hari.. selamat hari lahir sayangg.. shaqeel & shameel.. semoga jadi anak yg soleh yer tayanggg bucchukkk cik la.. ;)
03 November, 2013
bola vs besday
30 Oktober, 2013
itulah kita, hanya sekejap di dunia
Tiba-tiba mengalir air mata tgk profile picture kat fb gmbar dia ngan ibunya..
Ya allah.. kau kuatkan semangatnya dan teguhkan imamnya supaya tabah dan sabar menempuh dugaan yg sgt berat bg dirinya..
Sesungguhnya ujian yg sgt berat kamu berikan kpd seorang insan yg bernama anak apabila ibunya telah kembali ke rahmatullah..
Semoga kamu aman disana ibu dan ditmpatkan dikalangan org2 beriman.. aminnn.. al-fatihah..
P/S : ptg td terima berita dr boss mengatakan emak awin meninggal dunia.. luhur dan gugur rsa jantung apabila teringatkan wajah ibunya.. sbb selepas hari raya hari tue, diorang ada buat open house.. sy siap bergurau - senda ngan ibunya.. ya allah.. masih tergiang-giang gurauan senda kami waktu itu. Waktu tue jugak air mata mengalir dgn laju.. sesungguhnya dari DIA kita dtg, dan dari DIA jugak kita pergi..
Gambar diatas adalah dia - nazwin - seorang yg happy go lucky, baik hati, selalu buat lawak.. klu nmpak sy moody jer, mesti dia akan buat sy ketawa terbahak-bahak.. akk thu kamu seorang yg kental dan dpt harungi ini sume.. kamu perlu menjadi tabah- ;(
28 Oktober, 2013
cuti-cuti MALAYSIA!!!
Dr mggu lepas kami bermandi hujan waktu blk keje.. fuhh!! Pakai kasut lawa2, rosak camtu jer.. hrrmmm.. tp dh namanya hujung thunkan.. mesti mcm nie cuaca.. tp bestt.. mlm2 tido sejuk jer. Opsss!! Hahaa..
Ok.. dh siap byr booking utk cuti2 malaysia hujung bln 11 nnti.. yg penting wee ngan ma confirm kena naik key ell awl ckit.. nak buat preparation kami sume berBBQ.. hehee.. hopefully cuaca elok saja.. sbb kami sume nak bermain taman tema air sempena cuti sekolah.. yeehaaa!. Time kasih to all my siblings kerna memberi kerjasama yg baik sekali.. nnti next plan kita ke pulau2 ek.. biasalah klu modal kecil-kecilan nie.. peacee!!! ;)
Lettsss enjoyyy..
18 Oktober, 2013
kita patut kongsi bersama..
Pleaaseee!!!! Shup up.. tolong yer kwn2 jgn sentap ngan i punya picture ig yang satu nie.. pastu sume nk bermadah pujangga.. kita manusia, sume sama.. cuma hati jer lain rasa.. adoyaii . Bukan nk kata i nie baik sgt yer cuma nak kongsi bersama.. tak salahkan.. i pun kejap tutup aurat, kejap tak.. sbb sy tahu diri sy sendiri pandai2 lah nak awasi.. satu hari nnti mgkin sy akan jaga betul2 aurat sy kann.. in syaa allah.. pleeaasseee!! Jgn nak buat spekulasi yg mengarut hokeyyy... ;(
P/s : hati tiba2 panassss!!! Sy punya instint kuat ok.. thu disebalik kata-kata anda disitu..
17 Oktober, 2013
mohon terasa
Susah ar klu difikirkan lain... hrrmm.. pastu sentap ngan diri sendiri.. hahaaa.. whateverrr!!! Manusia.. manusia.. semoga kita sama2 dpt berfikir ngan lebih matang yer. Sume nak sentap.. mak pun sentap tau.. ada akal, fikir.. yg penting itu adalah diri kita sendiri.. ;)
01 Oktober, 2013
sekali sakit... huuwaaa
Dah lama x sakit.. sekali sakit, amik kauuu!!! Hrrmm.. x thu nk nafas ikut mana dh. Smlm bru baik demam, hari nie selsema teruk sgt. Termasuklah ngan mr.papa sekali.. caner kami nak joined ' walk the talk ' ari sabtu nie kat putrajaya ngan keadaan serupa begini.. hrrrmmm.. semoga cepat sembuh yer mama ila. ;(
P/S : harap2 x berjangkit kat iris. Klu dia sakit, hrrmm.. kami yg sakit sekali..
23 September, 2013
# cantik ke gemuk nie #
Sgt stress skrg!! Bukan sbb keje, bukan sbb kawan, bukan sbb duit, bukan sbb org duk mengata blkg.. oppss!! Sorry.. imagine diri sendiri. Huhuu.. tapiii... nak tahu sbb apa??? Sbb stress ngan BERAT BADAN!!!
Fuhh!! Mmg terasa sgt2 bila baju dan sluar sume dh x muat nk pakai.. hrrmm.. caner x stress, berat bdan skrg dh nak dekat 65kg.. huuwaaaa.. dulu lepas bersalin pun 56kg jer. Kenapa ek?? Adakah sbb aku mnum air kesihatan nie selera mkn makin bertambah or sbb kurangnya senaman dilakukan.. ;(
Yang x tahannya, ptg td amik iris umah ibu, boleh lakinya ibu a.k.a abah iris bgtau ' gemuk dh skrg ek??' Senang hati ke?? Wallawehhh.. rsa cam nk gugur jantung time tue. Huhu..
Smlm kami sambung clear baju yg x pakai dlm almari.. punyalah byk baju yg x muat termasuk mr.papa dan iris jugak.. rsa cam sayangnya nk bg kat org sbb mmg masih baru lg baju2 tue sume. So, decide simpan dlu yg mana syg, kot2 lah boleh kuyusss blk ( wahhh! Berangan kau yer mama ila ) hahaaa...
Dekat opis pun sume pakat duk tegur, bdan berisi dan pipi tembam.. alahaiiii.. makin stress dibuatnya.
Bru kita tahu caner perasaan org diluar sna yg bdan berisikan?? So, skrg sy tgh mengalaminya..
P/S : mr.papa siap bg cadangan nak diet sesama. Katanya dia pun sume baju x muat. Hrrmmm.. kononnya mlm nie x nak mkn, nak dietlah kononnya.. habis jer citer jannah tiba2 terkeluar dr mlut ' abg, nak mkn apa mlm nie, lapar la' huhu.. last2 nafsu mkn mmg berjaya menguasai diri. Mama dan iris dh selamat pun mkn nasi bungkus.. papa still kuat imannya lg.. hehehee.. ;)







