my anniversary

Daisypath Anniversary tickers

besday iris

Lilypie Second Birthday tickers

11 Januari, 2011

TRAUMA!!




dlm kegembiraan nk jumpa adk beradik & saudara mara sume kat mjlis prtunangan my cousin d melaka, terjadi satu kemalangan ngeri yg mmg x dpt kulupakn smpai bile2.. hanya allah saja yg thu perasaanku msa tue..pd hari sbtu pg iaitu 8.1.2011 kitorang ramai2 berjumpa kat plaza tol ayer keroh.. masa tue dlm 9 ke 10 biji keta sume utk pegi ke majlis prtunangan mohd hafiz & sya-sya iaitu ank kpd maklong.. pas g kenduri kitorang brmlm kat melaka sewa sebuah rumah utk semua. ptg tue kitorang siap g jln2 kat bandaraya brsejarah melaka. satu melaka kitorang pusing n g mkn2 skali. smpai dh tgh mlm bru blk umah.. smpai jer umah masing2 dh kepenatan.. keesokan harinya awl2 pg kitorang sume dh bersiap2 utk kuar dr umah coz sampai kul 12 tgh hari jer utk next penyewa plak. rumah tue mmg besar giler dh mcm banglo plak tgk..(dlm hati nie bile la dpt beli umah mcm nie)

pastu kitorang sume plan pegi tmn buaya utk tgk binatang kat sna..smpai kul 1.30pm kitorang dh penat brjln kat tmn tue n singgah kat mcd (take away jer).. plan sterusnya kitorang trpaksa brpecah coz msing2 dh ada haluan sendiri..ada yg nk blk kelantan, ada yg nk blk kl trus, n familyku punya plan adalah nk g terjah pantai p.d pd ptg tue.. kitorang konvoi sama2 dlm 3 biji keta sume.. masa tue hati nie dh rsa lain mcm.. slalunya msuk keta mata nie trus rsa layu nk tido tp msa tue mataku nie berat nk tido asyik tgk jer keta akk kat blkg melalui cermin side mirrow yg kecik tue.. masa nk msuk simpang ke seremban p.d tue aku tgk keta akk semacam jer terhuyung hayang ke kiri & ke kanan..msa tue dlm hati nie dh dup-dap, dup-dap..last2 terdengar bunyi damn!!! ya allah aku rsa masa tue tuhan saja yg thu perasaanku mcm mana & jantung nie mcm dh nk tercabut.. masa tue abg dh kelam kabut parking keta.. aku pun trus berlari menuju ke keta smbil dukung iris dgn air mata nie berjurai2 menangis.. kat dlm hati nie mcm mana la keadaan sume org kat dlm keta tue.. smpai jer kat keta, aku trus cari ma, wee, akk, along, kakak, puya & abg latif.. air mata dh x henti nangis smbil peluk dorang.. penyebab utama keta tue terbabas adalah tayar depan sebelah kiri meletup.. ma, wee, akk & ank2nya dihantar ke hospital besar seremban.. abg latif & along pegi hospital kemudian coz diorang just cedera ringan. highway seremban tue tiba2 jammed teruk.. 1 lorong jer coz kren yg nk angkat keta tue panjang sgt.. m.long & anaknya hafiz, patah blk ke seremban ke tmpat kejadian.. smpai jer m.long dh teresak2 nangis & peluk aku & tanya mcmmana keadaan diorang sume.. aku ckp sume selamat & dh dihantar ke hspital. selesi jer keta diangkat oleh kren tue, kitorang bergegas menuju ke hospital lak.. aku bwak along utk check tkut2 ada luka dalam.. a.latif pegi wat report kat balai seremban 2.. smpai jer hspital trus cari ma, we,akk. & putera.. smpai 1 bilik, aku just jumpa ngan akk jer.. akk dh teresak2 nangis, pastu aku peluk akk cuba tenangkan.. kiotrang sama2 nangis masa tue.. pastu aku cari, ma ngan wee kat bilik lain, tgk2 m.long & a.long dh tolak wee ngan kerusi coz wee x leh nk jln..ma still leh jln lg smbil dpimpin oleh m.long..sume dh dbawa ke x-ray cuma ank buahku putera jer bahu die patah ckit..ya allah..rsa kesian sgt tgk die msa tue dh kecik lg x thu pape, nangis jer, msti than sakit masa tue.smpai hari dh ptg sume dh settle, kitorang gerak blk ke balakong umah a.wan..m.long & a.long blk ke klang..sampai kat sana k.ta & family die otw kesana coz diorang x ikut g kenduri tue disebabkn kerja. brmlm kat sana 1 mlm, keesokannya aku & a.wan anta ma, wee & family akk blk triang..2 biji keta msa tue. smpai kat sana dlm kul 6pm.. ma siap msak lg coz keadaan ma x teruk sgt.. lepak kat sana lama jugak, dkat kul 11pm bru kitorang gerak blk kl..masa dlm keta teringat2 jer kejadian tue smpaikn tiba2 mengalir jer air mata nie.. aku bersyukur sgt2 masa tue semuanya selamat..tuhan masih lagi sayangkn semua keluargaku..diorang segala2nya bagiku.. aku sayang sgt semua ahli keluargaku..ya allah, ya tuhanku kau kuatkanlah semangatku ini..jauhkanlah segala malapetaka & musibbah dr kaum keluargaku ya allah.. kau berikanlah perlindungan kpd kami semua.. amin2 ya rabbal al amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan